

Pan Twardowski. Legendy polskie
Gra edukacyjna
W karczmie Rzym pojawił się właśnie Pan Twardowski.
Jaką postać tym razem przybrał znany czarodziej: szlachcica z bujną brodą czy może dumnego pana z fajką?
Spróbujcie złapać Twardowskiego, ale uważajcie: najsłynniejszy mag będzie próbował wywieść Was w pole!
Pan Twardowski to gra dedukcyjna, w której musicie przyjrzeć się obrazkowi karczmy i wskazać, który element uległ zmianie.
Jeśli Wam się uda, dowiecie się więcej o wyglądzie czarodzieja.
- 16 dwustronnych kafelków karczmy
- 6 kart portretów
- 6 kart wskazówek
- 4 piekielne maski
- klepsydra
- instrukcja.
Komponenty są świetnie dopasowane i przemyślane. Każdy z 16 kafelków ma dwie strony – jedna jest mroczna, druga zwyczajna. Będą to drobne różnice, jednak zauważalne kiedy wiemy już na co patrzeć i poznamy płytki. Jest też 6 portretów Twardowskiego oraz 6 kart wskazówek, z których jedną należy losowo odłożyć – każda z podpowiedzi eliminuje jednego osobnika.
W swojej turze gracze zasłaniają oczy lub się obracają, w parze z użyciem klepsydry, żeby był pośpiech i emocje przy rozwiązywaniu zagadki. Jeden z uczestników wybiera płytkę z karczmy i ją obraca. Teraz pozostali muszą odkryć modyfikację ilustracji w układzie. Pierwszy z nich ma prawo podejrzeć jedną ze wskazówek.
Gra toczy się do momentu, kiedy któryś z uczestników poprawnie wskaże tytułową postać – oczywiście odkrywane w sekrecie karty naprowadzają. Osoba ta wygrywa grę.
Przebieg rozgrywki przypomina „Zgadnij kto to?” pomieszane z poszukiwaniem zmian w układance, czyli rywalizacją o podglądnięcie cechy naprowadzającej na identyfikację postaci. Kiedy dobrze poznamy kafle warto urozmaicić obraz karczmy poprzez losowe ułożenie stron kafli – spostrzegawczy dorosły zauważy, że jedna ze stron jest odrobinę bardziej wypukła, a tym posunięciem wprowadzimy chaos i podniesiemy poziom rozgrywki na bardziej zaawansowany.