

Zeszyt ćwiczeń z serii Ortograffiti. Czytam, rozumiem, piszę – wyrazy z „ó”, „u”. Poziom I jest przeznaczony dla uczniów klasy 4 i 5 szkoły podstawowej, a także ich nauczycieli i rodziców. Głównym celem serii jest poprawa znajomości zasad ortografii u uczniów, zwłaszcza tych ze zdiagnozowanymi specyficznymi trudnościami w nauce czytania i pisania, czyli dysleksją rozwojową. Zawarte w zeszycie ćwiczenia rozwijają funkcje wzrokowe i słuchowo-językowe. Wspierają pracę nad wzrostem koncentracji, wspierają percepcję, pamięć, koordynację wzrokowo-ruchową, logiczne myślenie, technikę czytania, czytania ze zrozumieniem, umiejętność poprawnego pisania i wypowiadania się, orientację w kierunkach. Zadania przygotowano tak, by wzbogacały słownictwo i wiedzę uczniów. Treści zadań są zgodne z podstawą programową.
Zeszyt ćwiczeń dla dzieci, również dla dyslektyków, służy przypomnieniu i utrwaleniu zasad pisowni wyrazów z „ó” i „u”. W tym zeszycie główny nacisk kładzie się na technikę czytania i pisania. Do opracowania przez cały rok szkolny jest 11 bloków, na opracowanie każdego z nich przewidziano około tygodnia. Zalecana jest kontynuacja ćwiczeń poprzez realizację zadań z zeszytu ćwiczeń z serii Ortograffiti. Czytam, rozumiem, piszę – wyrazy z „ó”, „u”. Poziom II.
Zasady pisowni wyrazów z „ó”
1. „Ó” wymieniające się na „o”, „a”, „e”
2. „Ó” niewymienne
3. „Ó” w zakończeniach „-ów”, „-ówka”, „-ówna”
4. „Ó” – znajomość reguł
Zasady pisowni wyrazów z „u”
5. „U” na początku i na końcu wyrazu
6. „U” w czasownikach zakończonych na „-uj´”, „-ujesz” itp.
7. „U” w zakończeniach „-uszek”, „-unek” itp.
8. „U” – znajomość reguł
9. „Ó” wymienne i niewymienne, „u” na początku i na końcu wyrazu – powtórzenie
10. Pisownia „ó” i „u” w zakończeniach wyrazów – powtórzenie
11. Głoski dźwięczne i bezdźwięczne w wyrazach z „ó” i „u”
zasady pisowni wyrazów z „ó”, „u”
ćwiczenia doskonalące umiejętność czytania
ćwiczenia relaksacyjno-terapeutyczne
ćwiczenia usprawniające rękę
rebusy, quizy, zagadki
zabawne, ciekawe ćwiczenia o tematyce bliskiej uczniom
Zobacz także